Nog 6 dagen - Reisverslag uit Teheran, Iran van Stephen - WaarBenJij.nu Nog 6 dagen - Reisverslag uit Teheran, Iran van Stephen - WaarBenJij.nu

Nog 6 dagen

Door: Stephen

Blijf op de hoogte en volg Stephen

26 Januari 2012 | Iran, Teheran

Beste Schildknaapjes,

ook die traditie houden we erin, ook al is ons reisgezelschap ietwat veranderd. Luc is afgevallen, wat ons natuurlijk heel erg teleurstelt, maar ik blijf natuurlijk sowieso een betere voetbalkenner dan hem. En Hokke (Jeroen) is erbij gekomen! (Jeroen krijgt tijdens onze heenreis, de tussenstop in Teheran (Iran) zijn uitslag van zijn eindexamen. Jammer genoeg voor hem geen champagne, maar wel een hoofddoek!).

Zoals ik daarnet dus al aangaf vliegen we met Mahan Air (dat is de Iraanse nationale luchtvaartmaatschappij) in de morgen van 30 juni vanaf Düsseldorf. We komen dan 1 juli aan in Bangkok waar we linea recta doorgaan naar ons van te voren geboekte hotel.

Reisplanning
We hebben natuurlijk al een globale reisplanning gemaakt, deze is als volgt: Zoals gezegd beginnen we in Bangkok vanuit Bangkok maken we wat uitstapjes naar wat steden ten noorden ervan om daar wat tempels te gaan bekijken, dit zien we wel wanneer we er zijn. Daarna reizen we naar Pattaya, dat ligt ten zuidoosten aan de kust van de Golf van Thailand. Ook wel bekend om de vele hoeren en mooie uitgaansgelegenheden. Na Pattaya reizen we naar het noorden en gaan we Chiang Mai en Chiang Rai bezoeken. De afstand gaan we vliegend of met de nachttrein overbruggen, we shall see. Vanuit Chiang Mai gaan we vliegend naar het zuidelijke puntje van Thailand om daar nog een week maximaal bruin te bakken en wat van de mooie witte stranden te zien. (google Ko Phi Phi maar eens)
Zoals je hebt kunnen lezen is dit in tegenstelling tot onze Eurotrip nogal een brede planning. Maar dit is natuurlijk bewust, op de bonnefooi reizen lijkt ons namelijk toch echt heet meest ideale!

Ik ga even afsluiten, de laatste voorbereidingen zijn in volle gang. Deze keer zonder ouders die voor ons hele pakketten inpakken, dus vergeten zullen we. Gelukkig is Thailand een van de goedkoopste plekken op deze aardkloot en moet dat geen probleem zijn!

We laten weer wat van ons horen als we in Bangkok zijn!

Superdoei

Stephen