Mooi is niet anders - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu Mooi is niet anders - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu

Mooi is niet anders

Door: Stephen

Blijf op de hoogte en volg Stephen

26 Januari 2012 | Thailand, Ko Samui

Dat kan met zekerheid gezegd worden over onze laatste 2 verblijfplaatsen: Krabi en Ko Samui.

Na het feestgedruis van Phuket achter ons gelaten te hebben, zonder ook maar een duik in de zee te hebben genomen, keken we halsreikend uit naar Krabi. Omdat we er door het slechte (lees: bewolkte) weer voor gekozen hebben de befaamde PhiPhi-eilanden over te slaan, zijn we eerder naar Krabi gegaan.
Om ook maar even een indicatie te geven van Phuket: WELCOOOOMEEEE HOW AR JOEEEE, MASSAAAGEEE, NICE SUITE FOR YOUUUU maar vooral YOUR SO HANDSOMEEEE. Daar is alles wel mee gezegd. Op 1 ding na: Stephen en ik lopen nu met 2 horloges rond die een waarde vertolken waar gemiddeld bouwvakker in nederland 2 jaar voor moet werken.
Krabi was in 1 woord fantastisch. Na een reis voor 120 bath de neus van 3 uur waarin we een gezellig frans stel ontmoet hebben, waren we zeer ontspannen aangekomen. Frappant detail was dat de transfer van Krabi-Town naar AO-nang 400 bath was voor een afstand van 25 kilometer tegenover de 200 kilometer met de minibus van Phuket naar Krabi. Stoppen we onder de noemer “ Thaise Logica” .

In krabi hebben we een heel gezellig restaurantje ontdekt die 30% discount gaf op het gehele assortiment. De zaak zat dan ook beide avonden stampvol en ook beide avonden waren wij hier terug te vinden. De eerste avond hebben tycho (rugpijn) en robin (gewoon goed) een massage genomen. Teruggekomen in het hostel zijn we uiteindelijk met zijn 3en in slaap gevallen om een uurtje of 11. Dat kwam goed uit aangezien we de volgende dag een volle stranddag wilden pakken op het mooiste strand van Thailand: Railey Beach. Het strand dat bekend stond als het soort strand waar je aan denkt als je aan het dagdromen bent over bounty stranden.
Onze beleving verschilde daar lichtelijk van. Heel veel stenen in het water, nog steeds verkopers en een regenbui van een uur. Desalniettemin was het parelwitte zandstrand omgeven door prachtige rotsformaties en luxe resorts. Ook de rustige bezetting van het strand werd door ons als groep als zeer prettig ervaren.
Na deze fantastische dag wederom lekker gegeten dus en zijn we beland in de Chang Bar. Chang is het thaise woord voor olifant. We hebben dus ook als olifanten zitten drinken door de aanbieding: 1 Bacardi-cola halen, een gratis tequilla. Vervolgens dingen meegemaakt waarvan de informatie niet voor iedere lezer geschikt is. De eindtijd van een uurtje of half 7 zegt iniedergeval een hoop.

Op woensdag zijn we aan de worst-journey-ever begonnen, van Krabi naar Ko Samui. 3,5 uur in een bus waarvan de Airco hete lucht uitblies, vervelend Amerikanen die te dicht op je komen zitten en een totale reisduur ter grote van een werkdag. Op Samui zijn we wel op het heerlijke “ Samui Resort” beland van de Nederlandse eigenaar Remco. Gisteren hebben we met met Oskar en Lucie gegeten aan het strand en gezellig wat biertjes gedronken aan het strand.
Vanochtend 9 uur weer op voor een heerlijk ontbijt en de te overbruggen afstand voordeur- strand van een metertje of 60. Erg vermoeiend allemaal. Gelukkig hebben we ons kunnen ontspannen met een snorkeltocht langs de rotsen alwaar we kennis maakten met de verbluffende flora&fauna van Samui.

Ondanks al deze schitterende ervaringen horen we de boterhammen met pindakaas en de AVG-tjes(aardappel/groente/vlees) in Nederland steeds harder roepen. Daarnaast begint het erop te lijken dat het weerzien met onze vrienden en familie geen vervelende gebeurtenis zal worden.

Chock Dii, werkze nog even arbeiders, komen wij over een dikke week hetzelfde doen!

Robin, Tycho & Stephen