Reis en eerste uren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu Reis en eerste uren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu

Reis en eerste uren

Door: Stephen

Blijf op de hoogte en volg Stephen

26 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Beste Schildknaapjes,

Toen jullie voordat jullie moesten gaan werken allemaal nog op 1 oor lagen zaten wij al in de auto naar Dusseldorf. Zoekend naar de incheckbalie van Mahan Air even onze tassen laten sealen die er daarna uitzagen als mooie coconnetjes.

Ingechecked en op naar de gate en het vliegtuig in. Tussen de Iraniers en andere backpackers gezellig naar de achterkant van de stoel van degene voor ons kijken, want van een entertainmentsysteem hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord. Na 2 chemische rijstmaaltijden aangekomen in het o zo pittoreske Teheran. Heerlijk verblijven op de luchthaven met een flesje GRATIS Orangina (die desalniettemin 21 jaar over datum was, en dat is serieus) en een muffin zo hard als steen. Alle vrouwen inclusief onze mede-backpackers moesten een hoofddoek dragen wat in onze ogen toch wel een mooie toekomsbeeld is. HAHA

Terug het vliegtuig in, deze keer een dubbeldekker, met een zitplaats met veel beenruimte voor Jeroen en Stephen, als koningen hadden ze een afgeschermde zitplaats. Deze keer wel een soort van entertainment, maar meer iraanse propaganda op zwart-wit. Daarnaast ook een film van 3 uur, JA VAN 3 UUR, over een iraans meisje dat werd opgevoed door wolven... Ooh ooh wat was dat spannend. Wij willen jullie het einde van deze film niet onthouden, het is allemaal goedgekomen!

Daarna het vliegtuig weer uit en eindelijk in het heerlijk warme maar doch zo benauwde bangkok, BESCHERMING GEWENST, onze koffers ophalen, die gelukkig snel gearriveerd waren. Op zoek naar een lift richting hotel Solo. Eerst nog een rare Iranier die heel graag een taxi wilde delen van ons af moeten slaan, maar dat lukte gelukkig zonder problemen. In een geniale groen uitgedoste taxi, in samenhang met wat gelul met de chauffeur over het Nederlandse voetbal, en ja wij gaan ook kijken ondanks het tijdsverschil van +5 (dus om 01.30), echte oranjefans zijn we wel!! Aangekomen in ons eerste hotel. Waar we inderdaad een plafonddouche hebben en een prive-chauffeurTJE (1.50m) die ons in een golfkarretje wil rondrijden door bangkok! Daarnaast kunnen we wanneer we Elia uit de selectie zetten, voor de ouderen onder ons, een grote boodschap doen, een telefoongesprek voeren met oa andere kamers, en natuurlijk de receptie (voor als het papier op is), levert onbetaalbare momenten op kunnen we jullie mededelen!! Daarna is de flatscreen groter dan de muur en kunnen de buren de ondertiteling lezen, we hebben de buren al met een verrekijker gespot! Ook onze eerste duik in het zwembad gedaan, die trouwens op het dak van het hotel is, met uitkijk op de skyline van Bangkok. Genoeg gebral over ons hotel, want wanneer je 10 minuten verwijderd bent van het hotel zien we de bittere schoonheid van Bangkok, een bizar benauwde maar toch ook fantastisch drukke metropool. Waar alles te beleven is. We liepen een pub binnen om van ons eerste welverdiende koude pilsener te gaan genieten, blijkt dit een heel mooie pub te zijn die ook fungeert als bordeel. 20 vrouwen beginnen al Sawadee Kha (hallo voor de taalbarbaren onder ons ) te gillen, en al bijna was het eerste biertje ingeschonken, op dat moment wisten we niet hoe snel we weg moesten zijn, maar vanavond zijn we van de partij. hehe

Toch maar een biertje gedronken in de lobby, en dan maar eens gaan nadenken over de aankomende dagen.

Zoals jullie wel begrijpen, goed aangekomen en vol van verwachting klopt ons hart voor de rest van de maand

Sawadee Krab,

oftewel, AAN HET WERK!! oh nee gewoon de Thaise groeten