Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu

Bangkok en Chiang Mai

Door: Stephen

Blijf op de hoogte en volg Stephen

26 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Beste Schildknaapjes,
Zoals gezeg zo snel mogelijk een nieuw verhaal over onze eerste belevenissen in het o zo warme en benauwde Thailand.
Allereerst, op de meeste plaatsten in Bangkok stinkt het, deze plaatsen probeerden we dan ook geprobeerd te vermijden, soms is hier alleen geen ontsnappen halen. De andere keer word je smakelijk verrast door de geur van heerlijk thais eten. Dit overkwam ons al op de weg naar Soi Cowboy, de straat waar we met de oom van Robin, Jaap hadden afgesproken. Vrij snel deze avond werd onze maag al op de proef gesteld en kregen we gefrituurde Kikkers en Sprinkhanen als een soort van biersnack. Blij dat we het gedaan hebben, want ze zijn aan te raden. Wel was de manier van opeten een gokje, de een trok eerst het hoofd of de poten eraf en stopte de rest in de mond, de ander, de echte helden aten ze gewoon in een keer op. Wij dus! af en toe alleen wat pijnlijk, gefrituurde sprinkhaan en kikkerpoten zijn vrij hardhandig voor onze tere binnenkanten van onze wangetjes. Natuurlijk moesten deze versnaperingen worden weggespoeld, dit hebben we dan ook gretig gedaan. Jaap moest de volgende dag gewoon werken en wij hadden een lange reis achter de rug dus besloten we niet al te laat, tijd blijft geheim, naar het hotel teruggekeerd. Hier kregen we gezellig onverwachts bezoek van moeder natuur, die ons duidelijk liet weten dat we aan het reizen zijn in het regenseizoen. Voor ons toch nog best een goede opfrissing.
De volgende ochtend wilden we vroeg opstaan, maar dit bleek moeilijker dan verwacht. De wake-up-call, de altijd vriendelijk doch aanwezige Mr. Nu stond 15 minuten te kloppen op de deur van Jeroen en Stephen. Wakker waren we, maar het bed lonkte toch noch naar wat gezelschap, slapen tot vroeg in de middag, DAG ONTBIJT. Eerst een goede duik in het zwembad en daarna op naar het grootste Shopping-centre van Bangkok, MBK. Natuurlijk ook eens gebruik maken van het OV in Bangkok dus daarom de ultra-deluxe Skytrain genomen, voor 20 Baht sta je bij het MBK. Binnen stond ons een grote wirwar aan kraampjes, kleine winkeltjes en geuren en kleuren te wachten. WAT EEN CHAOS.
Tot we eindelijk op de 4e verdieping terecht komen vinden we onze oranje-outfit voor vanavond. We lopen langs een standje met Nederlands elftalshirts, Hier plaatsen we later vandaag nog een foto van, degene die als eerste de fout op het shirt vind, wint een was-droogcombinatie, oh nee, toch maar een klein presentje vanuit hier. Snel moesten we wat eten want de tijd was wat snel gegaan. Thomas had gelijk dus om 21.00 moesten we bij de plek zijn waat Nederland-Brazilie werd uitgezonden. Onze keus was gevallen op de Green Parrot, waarvan de eigenaar een Nederlander is, en dus is omgedoopt tot Holland House. Alleen daar was dus het grootste probleem. We dachten snel te zijn door een taxi te nemen, verkeer in bangkok is een ramp, maar de vele straatjes ook, vooral als je een taxichauffeur hebt die het allemaal niet zo goed kent. De eerste 15 minuten van de wedstrijd in de taxi gezeten, en geluisterd naar thais gebrabbel over de wedstrijd. Af en toe verhefte de commentator zijn stem en riep: LOBBEN LOBBEN LOBBEN, vol verwachting klopte ons hart, om enige interactie te krijgen met onze niet engels sprekende taxi-chauffeur. Het antwoord daarop was een klein schudje met zijn hoofd waar hij dan dus Mis mee bedoelde. Toen kwam zoals wij allen weten na 10 minuten het doelpunt van de Brazilianen, hier begreep hij meer van en liet met zijn handen 1 - 0 zien, de conclusies waren snel getrokken, die werd een afslachting. Met veel moeite toch aangekomen bij het Holland House, waar de hoop weer wat kleur kreeg, en wel ORANJE, 250 Nederlanders die schreeuwden naar grote schermen, wat een belevenis. Na het eerste doelpunt van Nederland werden er stadion liederen gezongen en de sfeer kwam er goed in, vooral toen we op 2-1 voorstonden, de rode kaart voor Melo was nog het laatste hoogtepunt. En toen moest het feest nog beginnen.
We gingen het vieren met wat zojuist opgedane vrienden in een Engelse Pub. Daarna nog met wat Amerikanen naar een club gegaan, waar we tot in de late uurtjes nog hebben kunnen genieten van muziek en de wedstrijd Uruguay - Ghana.
Wederom geen ontbijt de volgende morgen, denk niet dat we te weinig eten, want de Thai zijn erg galant en bieden graag wat te eten aan. En een Lunch kan natuurlijk ook fungeren als ontbijt. Deze dag maar een rustig dagje en wat meer zien van Bangkok, na een duik in het zwambad, nog steeds met uitzicht over Bangkok, naar het Grand Palace gegaan. erg indrukwekkend en natuurlijk de nodige fotos gemaakt. De rest van de planning hebben we in orde gemaakt bij Greenwood waar we naartoe zijn gegaan in een Tuk Tuk, echt een kunst om 4 mannen van bijna 2.00 meter in een klein wagentje te krijgen. Wel gelukt, en veilig aangekomen.
Savonds een rustig biertje gedaan en de meest geniale taxi-chaufeur ontmoet, Mr. Lobby, die een roze taxi, met spoiler en dubbele knalpijp bezat die maarliefst 160 km/h kon, waar hij dan ook zeer trots op was.
Einde van de avond was echt heel geniaal. Mr. Nu, de geniale bell boy die altijd een hele grote lach op zijn gezicht had, ons meer dan vrolijk wel even naar de burgerking op en neer wilde brengen, hij ging zelfs mee en bestelde, droeg onze bestelling, nog even langs de lokale supermarkt, en de nodige biertjes gehaald. Deze mochten we dan ook om 4 uur snachts opeten en drinken. Geniale fotos! Een fooi aan Mr. Nu was dan ook meer dan logisch, Nu heeft Mr. Nu een sabbatical, en geniet Mr. Nu dan ook nu van de rente over zijn cente.
De volgende dag zijn we meegegaan met de alombesproken fietstocht. Wat een geniale dag. In 5 uur fietsen zie je zoveel van Bangkok dat je normaal nooit zou meekrijgen, of uberhaupt over na zou denken. Onder meer een Thai-boxing alley, een mooie tocht door de sloppenwijken, ja letterlijk door de sloppenwijken van bangkok. Waar iedereen met een lach zijn leventje heeft en niet schroomt om ons gedag te zeggen. Kinderen willen al te graag een high five geven en proberen in hun beste engels gedag te zeggen. GENIAAL. Doorfietsen en de Chao Praya rivier over waar je je in een keer in een oase van rust bevind, we zijn in de Jungle gearriveerd. lekker geluncht bij de locals, wat erg goed smaakte. Daarna nog even door bangkok waar we lekker konden fietsen over de snelweg, de dood hebben we meerdere malen in de ogen gekeken.
Deze avond was onze nachtbusreis naar Chiang Mai, waar onze HostESS verdacht veel leek op een Host. De breedgeschouderde, pruikdragende adamsappel bezittende Hostess was desalniettemin erg aardig, wat soms een beetje eng werd
De volgende ochtend aangekomen en met de taxi naar ons Hostel. Onze taxi-chauffeur was weer niet op de hoogte van de route in Chiang Mai, en dus zaten we 1.5 uur in de taxi. Achteraf bleek dat hij er maar 10 minuutjes over had hoeven doen. Gelukkig een vaste prijsafspraak dus geen onverwachte hoge kosten.
Even ingechecked in het Hostel en hup Chiang Mai in. Waar we al snel tegen de eerste, van velen!!, tempel tegen kwamen. Natuurlijk naar binnen wat ons een fantastische kijk gaf van de dagelijkse invloed van het geloof hier. We mochten samen met zo ongeveer 80 schoolkinderen in de tempel mediteren. Natuurlijk was de spanningsboog van deze kinders niet zo groot, en waren wij interessanter dan het enorme Buddha-beeld voorin. Mooi moment!!
Volgende keer weer meer, hij is al weer lang genoeg! Nog tips voor chiang mai iemand(geenvraagtekenaanwezigweleenspatiebalk)
Wees gegroet Sawadee Krab,
Arbeiderssssss
@ John, Beltegoed was op, daarom viel de telefoon uit!