Jungle-avontuur op slippers - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu Jungle-avontuur op slippers - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu

Jungle-avontuur op slippers

Door: Stephen

Blijf op de hoogte en volg Stephen

26 Januari 2012 | Thailand, Phuket

Beste Schildknaapjes,

Zozo na 3 dagen verwilderd en lost in de woods te zijn geweest en eindelijk weer vaste grond onder onze voeten aangekomen in Phuket, de bewoonde en de weer o zo heerlijke toeristische omgeving

Nadat we onze tickets hadden opgehaald bij Greenwood, illegaal nog even een duik in het zwembad aldaar genomen. terwijl Jeroen zijn huistocht moest gaan voorbereiden, dingen regelen.. dingen regelen... Ja Ja huistocht, Jeroen heeft ons inmiddels verlaten omdat hij thuis dingen moet regelen voor volgend jaar. Dus het reisgezelschap bestaat hier in Phuket weer uit 3. Natuurlijk ging Hokke nog wel even mee naar het nationale park omdat daar de vissen te vangen zijn. Na een vrij lange maar best relaxte nachttreinreis naar Surat Thani moesten we ons met een geregelde transfer gaan begeven naar het midden van het Nationale park Khao Sok, onderweg zagen we de streepjes van de bereikbaarheis van onze telefoons wegvagen, het avontuur is begonnen. Aangekomen in Tree tops bleken we in bizar luxe boomhutten te zitten met goede bedden Airconditioning en een heerlijk uitzicht over de jungle. Eerst even opfrissen en gauw richting de "welverdiende" lunch. Die middag weer lang in het busje de omgeving verkennen, Nog overheerlijk in een opgeblazen band "getubed" waarin we oog in oog kwamen/lagen met een python, niet zo een zoals in de efteling, maar een ECHTE, we werden met de neus op de feiten gedrukt, we zaten echt in de jungle, Natuurlijk de grappen tijdens het tuben, iedereen werd omgeduwd, en vooral Hokke, hij werd vanuit 3 kanten belaagd, dat hij de spreekwoordelijke lul was, desalniettemin werd dit ontkracht door de herhaaldelijke uitspraak:" Ghast je bent SOWIESO de Lul" . Daarna verder en richting een tempel waar de moniken voor Apen zorgden, en wij mochten ze voeren.. waarbij Stephen nog is aangevallen door een aap. De Aap had de hele dag blijkbaar al genoeg gegeten maar dat kon Stephen niet aan, Gepelde bananen werden rustig naar de mond van de aap gebracht onder begeleiding van: "Komt een vliegtuig aangevlogen". En toen had Steph een klap te pakken. Daarna nog naar een Viewing point en een waterval. Eigenlijk allemaal niet zo heel boeiend dus. Die middag terug bij onze boomhutten. waarbij een soort van vervallen zwemvijver was met welgeteld 1 vis. Jeroen heeft de rest van de middag geprobeerd die ene vis met zijn handen te vangen. Erg vermakelijk. 'sAvonds na het diner, Rijst met kip en Ei, nog even een potje turken met onze nieuwe reisgroep waar 2 stelletjes uit limburg waren toegevoegd. Daarna goed slapen want de volgende dag zou een lange dag worden. De volgende ochtend gingen we op weg, 07.00 was toch echt HEEL vroeg. Na een lange reis door de adembenemende rotsen op een longtail boot begon ons echt avontuur: 2 dagen "afzien" in drijvende bamboehutten zonder stroom, maar gelukkig met een fantastisch mooi uitzicht. Stromende douches hadden ze niet, dus onze douche was het meer wat voor ons lag, wat mooie momenten opleverden met het wassen van de haren en het poetsen van de tanden. Het was even wennen want de bedden waren zo hard als steen. Maar gelukkig was het gezellig. Die middag nog wel op de boot richting een grot waar vleermuizen zouden moeten zitten. Er is er welgeteld 1 gezien. Daarna heeft Jeroen zijn hengeltje uitgegooid, zonder succes helaas. Avondeten, WEER RIJST MET KIP EN EI. Toen het donker werd nogmaals op de boot, ja hoe kan het ook anders, we zaten in drijvende huisjes, een nachtelijke rondvaart in de hoop beesten te vinden. Zonder succes.
De avond goed doorgekomen, de wat zwaardere Changbiertjes gingen er goed in.

De volgende ochtend schrokken we wakker door Jeroen (06.00). Hij had zijn eerste vis gevangen. Wij draaiden ons nog eens om.
Desalniettemin een uur later toch onze bedden uit want we hadden een vol programma, op zijn thais dan, niet dus

Na het ontbijt, Rijst met Kip en Ei, gingen we een jungle trekking doen. Onze grote vriend de begeleider, Otto en Jack Sparrow, zeiden dat dit voor de mannen makkelijk op slippers kon worden gedaan. Achteraf gelogen. Slippers kapot, en de helft van de tocht op blote voeten, wat waren we dan ook tarzans!. Als helden werden we onthaald, de slachtoffers van dit avontuur waren dan ook de bloedzuiger die bij tycho zijn buikje aan het vullen was, en de tere voetjes van ons beide. Maar echte mannen voelen geen pijn, en dus mondje dicht en op de tanden bijten, en daarna lekker een duik voor ons hutje in het water.

Even op de kano's een tochtje gemaakt, waar iedereen onze gevechten met botskano's op de foto moest zetten. Vooral onze nieuw opgedane oude spinster uit Dubai oftewel Mevr. Foto, die voor alles wat er ook maar te zien was 40 foto's schoot, en dan vooral van Robin met datgene wat er te zien viel. Tijd voor het Diner, en jullie raden het al. Rijst met Kip en Ei. en deze keer dan ook nog wat Curry, met kip en ei. Rustig de avond in, beetje chillen aan de waterkant en genieten van de schilderachtige bergen en van de sterrenhemel, totdat Otto en Jack Sparrow aankwamen met een BBQ, wat lag erop. de vis die Jeroen had gevangen. Volgestopt met lemon grass en ingesmeerd met zout, duurde het een uurtje voordat hij klaar was. Dat was een goede afterdinnersnack, de foto's van dit tafereel komen binnenkort online. Nog even uitgebuikt en met de zaklampen over de stijger nog even naar het toilet, wat een dag/avond.

De volgende ochtend wederom weer vroeg op want we moesten weer weg, Jammer van het uizicht, goed voor onze tere ruggetjes. Jeroen uitgezwaaid, die zit op dit moment in het Hostel in Bangkok, want die vliegt morgenavond, 22.40 onze tijd, weer richting Nederland. Wij de lokale bus in met lekkende airco richting Phuket, een lange reis van zo'n 5 uur maar een bed met een zacht matras gaf ons hoop. Het bed is inderdaad erg goed, en vanavond gaan we lekker weer in gezelschap van bevolking genieten van een ijskoud biertje, of meer!

Tot bier Arbeiders

Sawasdee Krab!!