Nederlandse (rot)Sfeer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu Nederlandse (rot)Sfeer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephen - WaarBenJij.nu

Nederlandse (rot)Sfeer

Door: Stephen

Blijf op de hoogte en volg Stephen

26 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Beste Schildknaapjes,
de kater van de nederlaag gister toch nog maar even tijd voor een verhaaltje! Het is al weer lang geleden en we begrijpen dat sommige van jullie ons intens missen en zelfs al enige twijfel bestaat of wij nog leven. Maar dat doen we en HOE!!
Om terug te komen op Chiang Mai, daar waren we namelijk gebleven. Na ons mooie moment in de tempel zijn we terug gegaan naar het Hostel en hebben zijn we heerlijk thais gaan eten aan de Ping-rivier. Hier zat een soort van geniale Beatles-imitator te jengelen op de piano en gitaar. Dit was 15 minuten leuk maar daarna waren we wel weer klaar met de soort muziek, snel verplaatst na het eten en naar een cafeetje gegaan. De avond niet te laat gemaakt aangezien we een afspraak haden om de volgende morgen HEEL vroeg te gaan vissen.
Vissen is een mooie bezigheid, vooral als je elke 15 - 20 minuten een vis eruit trekt van ongeveer een meter. Daarnaast heerlijk genoten van de zon en nog wat lekker bijgebruind! Met een twijfelachtige stand van 10-7 won Robin de prijs. Terug naar het Hostel en wat rustig de avond beginnen omdat Nederland deze avond speelde tegen Uruguay. We dachten alvast wat in te gaan drinken en begonnen een spelletje Kingsen, voor de kenners onder ons, het ging hard, Heel hard. Op naar het Holland House, wat hier in elke stad uit de grond is gestampt. Waar we heel toevallig Oskar en Lucie tegen het lijf liepen, werd een spannende maar goede avond, vooral het einde wanneer er 250 Nederlanders op straat aan het feesten waren en er lekker aan Tuk-Tuks aan het trekken waren. De volgende dag onze roes uitgeslapen. Ontbijten om 4 a 5 uur in een lokaal tentje gaan zitten, en genoten van een lekker bordje thais eten. Die zelfde avond nog even de nachtmarkt opgegaan om wat souvenirs te vinden.
De volgende dag hebben we scooters gehuurd en lekker de bergen ingegaan. De scooters hier gaan alleen wat harder dan normaal. 110 km/u rijden, OP een snelweg, is toch wel geniaal. Maar we bleven verstandig en hebben heel veilig gereden. Er zijn filmpjes van maar die komen later. Computers hier zijn niet zo snel dus het uploaden duurt uren! Tijdens de scootertocht is de droom van alle mannen in vervulling gegaan. We hebben geschoten met een Sniper Rifle en een Desert Eagle .45. voor degene die niet weten wat dit zijn. google maar OEEII geniaal.
Ook nog even langs een Olifantenkamp gereden om even een glimp op te vangen van de olifant!
Terug naar het Hostel en niet al te laat ons bed in want de volgende ochtend vlogen we weer terug naar Bangkok. Zo gezegd zo gedaan, om 5.30 de wekker, en inpakken en op naar het vliegtuig. om 10.00 kwamen we aan in Bangkok en werden we opgehaald door Jaap, met wie we naar Pattaya/Jomtien zijn gegaan. 1.5 uur in de auto, maar als je een beetje door kan rijden is dat geen probleem. We zaten in Jomtien Beach, in het Tulip in. Je hoort het al, een guesthouse van een Nederlander genaamd Mathieu. Deze Mathieu zit elke dag met zijn mede-nederlandse expats te kaarten en Vieux/Jenever-Colas te drinken. Denk er dan ook nog een dikke buik en een stem die dag in dag uit geteisterd word door pakken Drum-Shag, en je begrijpt wat ik bedoel. Maar verder een prima kamer. 'savonds het Pattaya Walking street opgegaan. Jeroen voelde zich niet zo lekker, en heeft natuurlijk Kim thuis zitten. Dit bleek achteraf een vrij verstandige keuze. Bah Bah, wat een viezigheid. verder geen commentaar.
De volgende dag zijn we gaan Wakeboarden met Jaap, en de van de zon genoten. 's Avonds met de heren van het goede leven bij het Tulip in gezeten. Met de geniale quote van Jaap: "Deze mannen zitten daar elkaar erg goed te begrijpen." We kregen hele anekdotes van ze waarom Nederland een slecht land was en waarom iedereen weg was gegaan. De volgende dag nog even op het strand gelegen en nog een keer gewakeboard. En 'savonds hebben we Jaap en Oei, Berlin en Bernard meegenomen naar een overheerlijk thais restaurant. Jaap nogmaals heel erg bedankt!
De volgende dag terug naar Bangkok met de Taxi. Deze keer in een hostel met Khaosan Road in de buurt. Dit is in de Backpackerswijk. En dan waar ik dit verhaal ook mee ben begonnen. We zijn de Finale van dit Wereldkampioenschap op de Nederlandse Ambassade gaan kijken. Wat is er mooier om Nederland wereldkampioen te zien worden op Nederlands grondgebied. Niets is minder waar. Wat een spanning. 600 man op een groot terrein met grote schermen. Bitterballen en andere Nederlandse lekkernijen op. wat een Feest, tot diep in de nacht duurde de wedstrijd in onze tijd. En toen schoot Iniesta onze droom aan diggelen. Wat een domper. Elke Nederlander liep met zijn handen in zijn haar en langzaam droop iedereen af.
Vandaag onze treintickets bij Greenwood ophalen, want morgen vertrekken we naar het zuiden. We gaan eerst 3 nachten in het Nationale park Khao Sok slapen in boomhutten en drijvende appartementen. En daarna gaan we nog meer zuidwaards om lekker van de eilanden te gaan genieten. Trouwens onze reisleider waarschuwde ons voor het feit dat we waarschijnlijk de 14e de 15e de 16e en de 17e geen telefonisch contact kunnen hebben omdat we geen bereik hebben in de Jungle!!!!!! We zijn dus niet dood als je ons niet kunt bereiken.
Zo dit was het weer voor nu. We laten weer van ons horen als we in Phuket zijn!!
Back to work Arbeider

Sawadee Krab!!